1.png
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 41 w Warszawie
2.png
Zespół Szkół
blank.gif

INFORMACJE
Strona główna
Statut szkoły/ programy/regulaminy
Dyrektor/Kadra pedagogiczna
INSTRUMENTAL ENRICHMENT - program edukacyjny
Kalendarz roku szkolnego
Historia
Wolontariat
Biblioteka/Centrum multimedialne
Komunikaty
Stołówka
Zdrowe odżywianie
Serwis Pomoc Dziecku
Bezpieczny Internet
Galeria
Archiwum Newsów
Szukaj
Kontakt

Doradztwo zawodowe szkoła podstawowa

Doradztwo zawodowe liceum ogólnokształcące

Zamówienia publiczne


STRONY DOMOWE NAUCZYCIELI
Renata Cegiełka
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Szkoła Podstawowa
blank.gif

INFORMACJE
O Nas
Samorząd Szkolny
Spółdzielnia Uczniowska
Karta rowerowa
MISTRZOWIE KODOWANIA
SKO
Rada rodziców
Szukaj
Galeria
Kontakt


INTEGRACJA
Historia integracji
Integracja kl. 0 - III
Integracja kl. IV-VIII
Integracja sensoryczna
Rewalidacja


ŚWIETLICA
Świetlica
Regulamin świetlicy
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Liceum Ogólnokształcące
blank.gif Strona główna blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Integracja sensoryczna
blank.gif

CO TO JEST INTEGRACJA SENSORYCZNA?

          W każdej chwili nasz mózg bombardowany jest niezliczoną ilością bodźców płynących z oczu, uszu, nosa, skóry, mięśni, ścięgien i stawów, a także ze zmysłu przedsionkowego. Mózg musi sobie poradzić z napływającymi informacjami - przyjąć je, przetworzyć i odpowiednio zareagować. Ten skomplikowany proces nazywamy integracją sensoryczną.

          Według Jean Ayres – twórcy metody - u podstaw rozwoju psychoruchowego dziecka leżą trzy główne układy zmysłowe: dotykowy, przedsionkowy i proprioceptywny.

          U osób, które mają problemy z rejestracją czy interpretacją informacji sensorycznych występują różne, często niezrozumiałe dla otoczenia zachowania.

          Nieraz widzimy dzieci, które są bardzo wrażliwe na takie bodźce sensoryczne jak jasne światło, dzwonek szkolny, zapachy dochodzące z kuchni. Dzieci z nadwrażliwością dotykową tłumaczą często, że delikatne dotknięcie je boli. Nie chcą się ubierać, nie lubią mycia twarzy, czy obcinania paznokci. Takie osoby mogą odczuwać napięcie i rozdrażnienie. Często reagują agresją.

          Niektóre dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej nie mogą dotrzymać kroku rówieśnikom w zakresie rozwoju motorycznego. Wraz z wejściem w wiek szkolny pojawiają się trudności z pisaniem, ze rozumieniem i opanowaniem reguł gier zespołowych. Dzieci te mają kłopoty z koncentracją, są nadruchliwe i sprawiają wiele trudności w domu i szkole na lekcjach, czy podczas przerw.  Takie trudności negatywnie wpływają na samoocenę dziecka, na jego relacje z rówieśnikami.

          Terapia integracji sensorycznej to zestaw ćwiczeń, który ma pomóc dziecku w lepszym odbiorze wszystkich docierających bodźców sensorycznych. 

          W naszej szkole zatrudnionych jest trzech terapeutów integracji sensorycznej. Dysponujemy dwoma w pełni wyposażonymi gabinetami terapii. Terapeuci ściśle współpracują z wychowawcami i psychologiem szkolnym, w celu zapewnienia optymalnych warunków uczniom z problemami integracji sensorycznej w klasie.

 

ZASADY KWALIFIKACJI NA TERAPIĘ PROWADZONĄ METODĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

 

  1. Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się na terapię prowadzoną metodą integracji sensorycznej w Zespole Szkół Nr 41 mają uczniowie z klas 0 – III   posiadający orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Uzasadnione jest to tym, iż  okres wczesnoszkolny jest czasem największej plastyczności neuronalnej. Terapia w tym czasie przynosi największe i najszybsze efekty.

  1. Uczniowie z opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, przyjmowani będą na terapię w miarę wolnych miejsc, na podstawie decyzji Zespołu Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz Zespołu do Spraw Integracji.
  2. Uczniowie z klas IV – VI kwalifikowani będą na terapię metodą integracji sensorycznej wówczas, gdy liczba przyznanych przez organ prowadzący godzin na terapię integracji sensorycznej będzie większa niż ilość uczniów z klas 0 – III zakwalifikowanych do terapii tą metodą.
  3. W oparciu o rozporządzenie MEN w sprawie organizacji pomocy pedagogicznej z 30 IV 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach, przedszkolach i placówkach formą pomocy są również konsultacje z rodzicami i konstruowanie na ich podstawie domowych programów stymulacji sensorycznej.
  4. Zespół Terapeutów zastrzega sobie prawo do dokonania wstępnej diagnozy oraz  zakwalifikowania ucznia (który nie posiada  orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) na zajęcia z integracji sensorycznej wówczas, gdy nauczyciel prowadzący zgłosi problemy z zakresu SI. Uczeń zostanie przyjęty na terapię w szkole pod warunkiem, że będą wolne miejsca.
  5. Rodzice uczniów zakwalifikowanych na zajęcia są zobowiązani do wcześniejszego powiadamiania terapeuty o nieobecności dziecka. Nieodwołanie trzech zajęć równoznaczne jest z rezygnacją z terapii.
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Odwiedź nas na FB
blank.gif
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Dziennik elektroniczny
blank.gif
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
NUADU
blank.gif
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Dla rodzica
blank.gif

NABÓR
Dzień otwarty
REKRUTACJA do oddziałów przedszkolnych i kl.I
KLASA SPORTOWA
Wyprawka kl 0 i I
Wszystkie dzieci rodzą się geniuszami...

ZEBRANIA
Terminarz zebrań
Rada rodziców

POMOC DLA RODZICÓW
Zasiłki i stypendia
DOKUMENTY DO POBRANIA-stypendia
Serwis Pomoc Dziecku
Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne
Profilaktyka Dopalacze
Kącik rodzica
Akademia dla rodziców
Dziecko w sieci

SEKRETARIAT

Godziny pracy:8.00-16.00.
/piątek jest dniem bez przyjęć interesantów/

tel/fax 22 8111820
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Dla ucznia
blank.gif

PODRĘCZNIKI
podręczniki

PLAN LEKCJI
plan lekcji w ZS nr 41

NA NUDĘ
Ciekawe strony

PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATÓW
Procedury wydawania duplikatów w ZS Nr41
Wniosek o wydanie duplikatu

PO LEKCJACH
Biblioteka cyfrowa
Zajęcia pozalekcyjne

Harcerstwo

blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Dzwonki
blank.gif
8:00 - 8:45
8:50 - 9:35
9:40 - 10:25
10:35 - 11:20
11:30 - 12:15
12:30 - 13:15
13:30 - 14:15
14:25 - 15:10
15:15 - 16:00
16:05 - 16:50
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png
Logowanie
blank.gif
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank.gif
sideb-left.pngsideb-right.png